Chcemy, by nasze produkty wyróżniały się wśród tego, co proponuje konkurencja. Torebki reklamowe, w które pakujemy nasz produkt to jedne ze sposobów, którym chcemy to osiągnąć. Druk cyfrowy wysokiej jakości to rzecz tak oczywista, że właściwie nie ma o czym pisać tu. Jeśli chcemy, by nasz produkt owijała folia termokurczliwa, to inwestujemy w markowe zgrzewarki do folii na przykład od takich producentów jak smipack, robopac albo minipack. Ponieważ folia termokurczliwa nie jest tak efektowna jak na przykład torby papierowe, musimy zadbać o uszlachetnienie opakowania naszego produktu. Powszechnie uważa się, że atrakcyjne wizualnie opakowanie podnosi cenę produktu, ale przecież ważne jest, by ktoś zechciał kupić nasz produkt, a to można osiągnąć przez przykucie wzroku klienta. Mało kto czyta fachowe recenzje albo szuka informacji na forach konsumenckich, a przynajmniej jest ot mniejszość konsumentów, a nam przecież zależy na dotarciu też do tej większości, która dokonuje wyboru i zakupu w oparciu o emocje i o wizualne wrażenie. Dlatego ten druk cyfrowy, przyjemne w dotyku opakowanie, żywe kolory, torby papierowe, starannie wykonane opakowanie, które ma zachęcać nas do zakupu są tak istotne.
Ważne jest też, by opakowanie odpowiadało skojarzeniom, które ten produkt ma wywołać. Mydełka i naturalne kosmetyki dobrze sprzedają się, gdy są pakowane w torby papierowe albo zawijane w folię ozdobioną sznurkami, wstążkami albo suszonymi kwiatkami. Chodzi o to, by to opakowanie wywołało wrażenie swojskości, może nawet trochę retro. Dlatego sklepy z takim asortymentem są utrzymane w rustykalnej i sielskiej stylistyce.
Cyfrowy druk i wyraziste kolory sprawdzą się w przypadkach gdy zależy nam na nowoczesnym efekcie. Ważna jest tu wysoka jakość druku. Drukarnia cyfrowa często współpracuje z firmami, które produkują opakowania, tak by klientowi zaproponować już finalny produkt wysokiej jakości. Nawet gdy decydujemy, że opakowaniem dla naszego produktu będzie folia termokurczliwa, to tekturowy drukowany element opakowania jest dobrze widziany. Sprawia to bardziej luksusowe wrażenie (nawet jeżeli produkt nie jest bardzo drogi) i z pewnością przyciąga uwagę klientów, którzy są bardziej skłonni go zakupić. Nawet jeżeli opakowanie szybko idzie do śmietnika, to choć przez chwilę lubimy się nim nacieszyć. Nie możemy być przecież cały czas racjonalni.